Supermarkety i sklepy samoobsługowe
W ostatnich latach handlu zaszły duże zmiany. Supermarkety i sklepy samoobsługowe zajmują znaczny udział w rynku sprzedaży detalicznej produktów spożywczych .
Wewnętrzny układ supermarketu - ważny czynnik wpływające na zyski.
Istnieją całe traktaty o tym, jak zorganizować,ustanawiać i rozprowadzać grupy towarowe.
Odpowiednie planowanie i wyposażenie sklepu lub supermarketu pomaga podnieść obroty o kilka razy.
Podczas tworzenia projektu sklepu samoobsługowego, trzeba wziąć pod uwagę postrzeganie konsumentów.
Jest to konieczne w celu utworzenia tworzenie obrazu: atrakcyjne wnętrza, ergonomiczne szyldy (indeksy), nowoczesne oświetlenie sprzęt sklepówy, komfortową temperaturę, czystość.
Sklepy spozywczy mogą być zarówno o formacie samoobsługowym.
Wydajność i niezawodność - główne kryteria dla sprzętu gastronomicznego w sklepach samoobsługowych.
Jest to sprzęt neutralny, meble gastronomiczne, sprzęt grzewczy i chłodnictwo.
Urządzenia chłodnicze dla supermarketów i sklepów spożywczych są często wbudowane w system.
Lady i witryny chlodnicze z różnymi akcesoriami.
W supermarketach i sklepach samoobsługowych koszyki i wózki powinny być wygodne i miec przyjemny wygląd - są częścią tożsamości korporacyjnej.
Przy wyborze koszyków i wózków dla każdego sklepu lub supermarketu musi brać pod uwagę nie tylko niezawodność ale i specyfikę sprzedawanego towaru.
Wyposażenie sklepów samoobsługowych można podzielić na dwie fazy:
przygotowania i realizacja.
Fazy przygotowawcza to wybranie formatu sklepu samoobsługowego całej gamy produktów i dystrybucji grup produktów.
Realizacja to proces technologiczny ustalenia optymalnej liczby personelu i urządzeń, handlowych i procesów technologicznych.
Projekt, plan rozmieszczenia sprzętu technicznego i handlowego.
Najwyższą skuteczność osiąga tylko jeden sklep, który jest zaprojektowany dla konkretnej grupy klientów, to znaczy Posiada własną niszę na rynku.
Układ sklepu określa lokalizację jego poszczególnych stref i obszarów.
Planowanie jest podzielone na podstawowe, strefowe i szczegółowe. Podstawowy układ określa stosunek głównych i pomocniczych urządzeń w sklepie, strefowe - lokalizacja grup produktów w obszarze sprzedaży i szczegółowy - lokalizacja produktów w poszczególnych obszarach.
Automatyzacja księgowości i sprzedaży w sklepach samoobsługowych poprawia jakość i szybkość obsługi klienta.
Kontrola sprzedanych towarów oraz informacje o ilości pozostałości przychodzi od razu, a przynajmniej na koniec zmiany roboczej. Jest to ważne dla ogólnej kontroli i planowania zamówień. Upraszcza proces inwentaryzacji.
Znajomość każdego zakupu pozwala śledzić wszelkie wahania popytu.
Mając informacje na temat średniego paragonu, sklep może przeprowadzić bardziej precyzyjną wycenę, śledzić, który produkt sprzedaje się lepiej.
To z kolei determinuje charakter relacji z dostawcą towarów, pomagając wypracować logistykę dostaw.
Planujesz otworzyć supermarket?
Nasza wspólna droga do sukcesu zaczyna się tutaj www.orest.com.pl